De Korenmaat werkt op bestelling en levert zowel aan particulieren als aan bedrijven en instellingen in de regio rondom Zeist - Utrecht.
U kunt uw boodschappen laten bezorgen, maar ze ook zelf in onze winkel komen afhalen op onze winkelopeningstijden.
Wij leveren niet per post.
Doe hier de postcodecheck om te weten of wij bij u bezorgen.
Inhoud van deze pagina (aanklikbare titels):
- Aanmelden en winkelen
- Bestel- en Levermomenten
- Iets vergeten te bestellen? / Nabestellen
- Een product vinden
- Producten en omdozen bestellen
- Bestelling wijzigen / corrigeren
- Omdozen en OMDOOS-producten
- De Favorietenlijst
- De Vaste Bestelling
- Klachten en opmerkingen
- Betaling en statiegeld: Zie Prijzen en voorwaarden
Aanmelden en winkelen
Om via de webwinkel te kunnen bestellen dient u zich aan te melden. In de aanmeldprocedure dient u o.a. aan te geven wanneer u standaard uw bestelling bezorgd wilt hebben of komt ophalen (di, vrij, za, di+vrij of di+za). Wanneer u vervolgens bestelt koppelt het systeem daarmee iedere keer automatisch de juiste besteldatum aan de bestelling. Het is mogelijk bij de afronding van de bestelling een aangepaste datum in te vullen. U moet dan wel zeker weten dat wij op die dag in uw buurt leveren.
naar boven
Bestel- en levermomenten
Iedere week leveren wij zowel op dinsdag als op vrijdag/zaterdag. Op die dagen rijden onze bezorgdiensten en is ook de winkel open voor de klanten die hun boodschappen zelf komen ophalen.
Zie bezorgdiensten en openingstijden.
- Levering dinsdag: bestellen uiterlijk zondagnacht
- Levering vrijdag/zaterdag: bestellen uiterlijk woensdagnacht
naar boven
Iets vergeten te bestellen?
Binnen de besteltijd kunt u onbeperkt nieuwe bestellingen plaatsen; eventuele bezorgkosten worden maar één keer berekend.
Nà maandag of donderdag 7:00 u kunt u een nabestelling niet meer via de website maar alleen per e-mail of telefonisch doorgeven.
naar boven
Een product vinden
Verswaren: Bij de categorie 'Vers' vindt u ons versaanbod.
Houdbare artikelen: Wanneer u duidelijk weet wat u zoekt (productnaam en evt. merk) kunt u het beste de zoekfunctie ('Zoek een artikel') gebruiken om het product te vinden. Er wordt zowel gezocht in de artikelnamen als in de merken, ook binnen een woord. Voor pindakaas van Monki bijv. volstaat met het typen van 'pin mon'. U kunt bij 'uitgebreid zoeken' binnen een categorie, merk of opgegeven prijsklasse zoeken.
U kunt door de 'artikelgroepen' bladeren wanner u weet wat voor type product u zoekt maar niet precies welk artikel.
Na een zoekopdracht krijgt u een lijst van gevonden producten. Met de selectieknop bovenaan de lijst kunt u op merk verfijnen. U kunt dan bestellen of eerst doorklikken op productniveau, waar vaak ook een foto en een webadres van het product staat, en waar u een product kunt toevoegen aan uw Favorietenlijst of Vaste Bestellijst.
naar boven
Producten en omdozen bestellen
- Voor bijv. 500 gr prei toetst u bij het aantal: 0,5 of 0.5 in.
- Omdoos: bestel het getoonde ‘aantal per omdoos’, bijv. 6 of 12, of een veelvoud daarvan.
- Gesneden brood: Bestel het brood, ga naar uw winkelwagen, typ #s in het betreffende vakje 'Opmerking' en druk op 'Bijwerken'. Uw brood wordt dan gesneden. Voor ongesneden brood in plastic, typ #p en druk op 'Bijwerken'.
- Gebruik uw favorietenlijst, inclusief uw favoriete aantallen (omdozen) en standaard opmerkingen als '#s' voor gesneden brood. Vergeet niet op 'Bijwerken' te drukken nadat u een wijziging heeft aangebracht.
- Eerdere bestellingen (bij ‘Mijn klantgegevens’) kunt u integraal in uw winkelwagen copieëren en daarna wijzigen.
- Afkortingen: regionale leveranciers van zuivel, groente en fruit worden met hoofdletters in de productomschrijving aangegeven:
HP, EK, GK, KA.
naar boven
Bestelling wijzigen / corrigeren
Zolang uw bestelling niet 'afgerond' is kunt u alles wijzigen. Dit doet u in uw winkelwagen, te bereiken via de balk rechts boven het scherm. Hier kunt u verkeerd bestelde producten verwijderen, bestelhoeveelheden aanpassen en opmerkingen toevoegen bij bestelde producten. Vergeet niet op 'Bijwerken' te drukken nadat u een wijziging heeft aangebracht of opmerking hebt toegevoegd.
Heeft u echt iets verkeerds besteld en komt u daar pas achter nadat uw bestelling is afgerond? Meld dit uiterlijk op maandagochtend (voor de dinsdagbestelling) of donderdagochtend (voor vrijdag of zaterdag) 7:00 u per e-mail. Daarna is in principe geen wijziging meer mogelijk.
naar boven
Omdozen en 'OMDOOS-producten'
- Door de absolute opslag via stukstelling is het heel voordelig om grote hoeveelheden in één keer te bestellen. Zo rekenen wij voor ‘omdozen' een opslag van 2 stuks terwijl er vaak 6 of 12 stuks in een omdoos zitten. Een omdoos bestelt u door het aantal te bestellen dat staat in kolom 'aantal per omdoos'.
- Alle producten zijn ook per stuk leverbaar, behalve bepaalde producten die in de webwinkel gemarkeerd zijn als ‘OMDOOS'. Deze producten verkopen wij in principe alléén per omdoos. Bestelt u '1' OMDOOS-artikel dan is dat dus 1 omdoos.
Wij horen graag van u wanneer er producten in ons assortiment als OMDOOS gemarkeerd zijn, die u heel graag toch per stuk zou willen bestellen.
naar boven
De Favorietenlijst
In uw favorietenlijst kunt u producten opnemen die u regelmatig bestelt, zodat u ze vervolgens gemakkelijk aan uw winkelwagen kunt toevoegen. Ook het gewenste bestelaantal kunt u in de favorietenlijst instellen, handig voor omdozen!
- Toevoegen aan uw favorietenlijst: U voegt een artikel toe vanaf het detailscherm van een product (voorbeeld, druk op knop 'Favoriet').
- Verwijderen uit uw favorietenlijst: U verwijdert artikelen door naar de favorientenlijst te gaan en de te verwijderen artikelen te selecteren en op 'Bijwerken' te drukken.
- Overhalen naar Winkelwagen: U haalt artikelen over naar de Winkelwagen door de gewenste artikelen te selecteren en vervolgens op 'Bestel' te drukken.
- Artikelen sorteren: door bovenaan de lijst op 'Omschrijving', 'Merk', 'Inhoud', 'Prijs' of 'Opmerking' te drukken sorteert u de lijst op de gewenste manier.
- Tip 1: Standaard is het bestelaantal 1. U kunt dit echter per artikel wijzigen in de favorietenlijst, bijvoorbeeld als u altijd 2 liter melk bestelt of een omdoos pindakaas. Toets het gewenste aantal in het veld 'Aantal' en druk op 'bijwerken'.
- Tip 2: gebruik indien nodig de opmerkingenvelden om standaardopmerkingen bij uw favoriete producten te plaatsen. Bijv. voor gesneden brood typt u #s in het opmerkingenveld (en vergeet niet om op 'bijwerken' te drukken!) zodat dat brood altijd gesneden wordt.
- Tip 3: doordat u de favorietenlijst kunt sorteren op het veld 'Opmerking' kunt u deze m.b.v. een eigen codesysteem ordenen zoals u dat wenst.
naar boven
De Vaste Bestelling
Het gebruik van de Vaste Bestelling gebeurt uitdrukkelijk op eigen risico. U dient zelf de vaste bestelling "UIT" te zetten wanneer u bijvoorbeeld op vakantie bent. Wij kunnen niet de financiële gevolgen dragen van onterechte bestellingen.
- Toevoegen, verwijderen en sorteren van artikelen in de Vaste Bestellijst gebeurt op dezelfde wijze als bij de Favorietenlijst (zie boven). U kunt artikelen tijdelijk op non-actief zetten door in het veld "aantal" een nul te toetsen (en op "bijwerken" drukken).
Uitleg status Vaste Bestelling:
AAN: overeenkomstig uw bestelschema (zie hier) wordt de vaste bestellijst iedere week automatisch voor u besteld, ook wanneer u zelf heeft besteld. Wanneer u uw 'handmatige' bestelling eenmalig voor vrijdag bestelt i.p.v zaterdag of andersom, dan volgt de vaste bestelling de eenmalig gekozen datum. Dit is van belang bij brood.
LET OP!: wanneer uw bestelschema 2 dagen per week bevat (zowel dinsdag als vrijdag of zaterdag) wordt bij "AAN" de vaste bestellijst alléén in het weekend, dus op vrijdag of zaterdag, gebruikt. Wilt u toch ook op dinsdag een vaste bestellijst? Dit kunt u doen door een extra account aan te maken, hiervoor is wel een ander e-mailadres (bijv. een alias) nodig. Overleg wel even met de winkeliers voordat u dat doet.
AUTO: de vaste bestellijst wordt alléén gebruikt wanneer u zelf niet heeft besteld, overeenkomstig uw bestelschema (zie hier). De vaste bestelling wordt op maandag (voor dinsdag) en/of op donderdag (voor vrijdag of zaterdag) om 7.00 u 's ochtends geplaatst, dat is dus het moment waarop gekeken wordt of er een AUTO-bestelling geplaatst moet worden of niet. Wanneer u uw 'handmatige' bestelling eenmalig voor vrijdag bestelt i.p.v zaterdag of andersom, dan wordt uiteraard geen AUTO-bestelling aangemaakt.
LET OP!: anders dan bij de status "AAN" wordt bij "AUTO" zowel voor dinsdag als voor het weekend de vaste bestelling geplaatst indien u zelf niet heeft besteld, en wanneer uw bestelschema 2 dagen per week bevat.
UIT: de vaste bestellijst wordt niet gebruikt.
Neem contact op met de winkeliers indien u vragen heeft!
naar boven
Klachten en opmerkingen: graag melden!
Zonder uw feedback, opmerkingen, wensen en/of klachten kunnen wij niet weten of onze dienst aansluit bij uw verwachting. Zeker in geval van onvrede hechten wij er veel waarde aan dat u dit tijdig kenbaar maakt. Wij behandelen klachten altijd met zorg.
|